onsdag 7. juli 2010

Født på en søndag

Det var gått ni dager over termin før den lille Vakre pluggen på 4.67kg var klar for Livet utenfor Rommet inni.. Han så Lyset 4.juli kl 16:02, på Dronningas og den Amerikanske Dagen;0) Alle flagg vaier.......
Jeg satt under trappa i Vår nye kjeller/leikeStue og malte den med Lys og Glede og var nesten kommet meg rundt alle de fire veggene og kjente at tlf snart skulle ringe -håpet at jeg skulle få malt helt inn til siste hjørnet, få satt lokket på spannet og dusja malinga av meg.. men den gang ei.. kl 23:54 ringte tlf -nå reiser vi innover til Riksen fra Nesodden (ca 60min kjøring)så da ses vi der.. ja da var det bare å sette lokket på spannet og hoppe i klærne, ta med Doulaveska og løpe etter en taxi...
Jeg ankom Rikshospitalet 15-20minutter før de vordende, som ganske snart skulle møte sitt 4.barn, hilste på Jordmødrene og satte meg ned for å samle fokuset -"koble" meg på Universets Doulabevissthet.. 01:15 ca ringte tlf, de var ankommet og FødeKvinna ville rett og slett ikke inn... Hun ville være ute -så jeg tok med meg Veska, tok heisen ned og gikk ut i den Deilige Tropenatten. Det var lett å forstå at Hun ville bli der -det var helt Magisk der ute, rett ved hovedinngangen.. med sildrende vann, vakre blomster og RO. Der møtte jeg en Vakker Kvinne i Myk Bevegelse og God Pust -hun gynget Med Livet!
Deres tidligere erfaringer, med sine 3 første barn, har vært "traumatiske", lange og Hun har ligget ubevegelig alle gangene gjennom hele Fødselen.... Dette var noe annet! fra ende til annen var Hun i Bevegelse -Flytende og Myk! Det var en Fryd å se, og fra der jeg var så det ut som om det var sånn Hun "alltid" hadde gjort det (Født)...
I 3-4timer var vi ute i natta, med litt duskeregn til tider og når regnet endelig fosset ned gikk vi først inn innenfor hovedinngangen, brukte rommet der litt.. også ved rennende vann. I gryningen gikk vi opp i 4.etg hvor de sjekket Mor og Barn og etterhvert fikk tildelt Fødestue (med Fødebadekar, ball, sakkosekk, prekestol, bad med dusj...) Vi tappet i Badekaret og HavFruen fortsatte sine Herlige Bevegelser, Pustet og var akkurat der Hun skulle være:) I badekaret blundet Mor, og Far blundet i stolen og jeg hengende over badekaret sittende på ballen ...kansje i 10-15minutter, en liten power-nap.. og det gjorde susen det, for oss Alle:)

(må legge meg nå, men fortsettelsen kommer alldeles strax;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar